söndag, mars 08, 2015

Internationella kvinnodagen

Idag delade jag ett inlägg som Malena Ernman skrivit, det är säkert många som läst inlägget och vet vad det står, men det kändes så träffande med hur jag känner!

Första meningen belyser verkligen mitt hopp om framtiden, "Den dagen då vi inte längre uppmärksammar #8mars är den dagen då män och kvinnor är jämställda". Hon skriver vidare att vi ska hjälpas åt för att nå den dagen den 8 mars bara är ett datum bland alla andra datum...

Den dagen
Den lyckan
Den friheten!

Glöm inte bort den här dagen! Alla är lika värda och lika viktiga att se till, oavsett kvinna eller man!
Älska den som betyder mycket för dig och glöm inte bort att slåss för dom som kan behöva hjälp av den starka bredvid!
En dag kommer jämställdhet, lika villkor och allt som har med oss kvinnor och män att göra inte kräva en allt för djup diskussion, det är i alla fall mitt hopp om framtiden, det är vad jag alltid innerst inne tror kommer ske, så länge en inte glömmer att ta tillvara på sig själv och på andra runt om sig!!

Eller vad säger du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar